REŻ. REMIGIUSZ BRZYK

Wodzirej

Inspirowane scenariuszem Feliksa Falka

teatr-imka

Wybierz datę przedstawienia:

Reżyseria: Remigiusz Brzyk

Dramaturgia i adaptacja: Tomasz Śpiewak

Scenografia: Anna Maria Karczmarska

Muzyka i opracowanie muzyczne: Jacek Grudzień

Zdjęcia: Marek Pietroń

Asystent reżysera: Dorota Mrozowicz

Asystent scenografa: Dorota Nawrot

 

Producent: Tomasz Karolak

Produkcja: Aleksandra Dyoniziak i Jakub Wons

Koordynacja prac artystycznych: Marzena Wasyluk


 

"NAJLEPSZY, NAJLEPSZA, NAJLEPSI" w rankingu miesięcznika "Teatr"!

w kategorii NAJLEPSZA ADAPTACJA TEATRALNA (OPRACOWANIE TEKSTU) przyznali:

- Bartłomiej Miernik, Joanna Derkaczew

w kategorii NAJLEPSZY TEATR przyznał:

- B. Miernik

 


 Wyobraź sobie swoje życie za pięć lat. Jak chciałbyś, żeby wyglądało? Gdzie będziesz wtedy mieszkał? Z kim? Ile zarabiał? Dla kogo pracował? Jakim samochodem jeździł? Jak będzie wyglądała twoja rodzina? Nie ograniczaj się. Bądź ze sobą szczery. Jak naprawdę chciałbyś żyć?

Nie ma znaczenia, czy jesteś z Warszawy, Dzierżoniowa czy Nowego Jorku. Czy jesteś mężczyzną czy kobietą, czy pochodzisz z zamożnej rodziny czy z biednej. Jeśli naprawdę wiesz, co chcesz osiągnąć, czego pragniesz, jeśli jesteś świadomy swoich marzeń, możesz zmienić swoje życie.

Przedstawienie WODZIREJ to adaptacja scenariusza kultowego filmu Feliksa Falka z 1978 roku. Lutek Danielak, tytułowy wodzirej, za wszelką cenę dążył w nim do poprowadzenia prestiżowej imprezy mogącej odmienić jego dotychczasową karierę i całe życie. W filmie Falka marzenie szybko przeradza się w obsesję. Dążąc do osiągnięcia celu, Lutek nie cofa się przed popełnieniem największych świństw.

Spektakl przenosi historię Lutka do współczesnej rzeczywistości. Prowadząc przewrotny dialog z filmem, ponawia pytania o to, czym dzisiaj jest sukces – dlaczego jednym ludziom przychodzi on łatwiej niż innym, jak go osiągnąć, jaka jest jego cena i czy podlega ona negocjacji.

 


"Spektakl z Imki wpisuje się w nurt przedstawień o "młodych rozczarowanych" i w cykl doniesień ekonomistów o straconym pokoleniu. Lutek (...) ma dyplom porządnej uczelni artystycznej i zero szans na pracę w zawodzie. Próżno mami go poradami uwodzicielski audio-bóg (Agnieszka Roszkowska). Nie dla niego świat wielkich możliwości. Twórcy trafnie wypunktowali wiele współczesnych paradoksów. W pamięci pozostaje szczególnie długi, groteskowy monolog - donos Danielaka. Jak skompromitować konkurenta w oczach współpracowników? Co jest zbrodnią dla nowoczesnego postępowania społeczeństwa? Kradzież, zabójstwo, cudzołóstwo? Czy raczej niszczenie zasiewów kosodrzewiny?


Joanna Derkaczew, Gazeta Wyborcza

 

 

 

 

Czas trwania spektaklu: 2 h


bez przerwy