„Matka Ojciec Tunel Strachu” z Narodowego Starego Teatru, ”Wysocki. Powrót do ZSSR” z Edwardem Linde-Lubaszenko z Teatru Nowego w Krakowie, „Ślub” Anny Augustynowicz, koprodukcja teatrów w Szczecinie i Opolu, a także muzyczna „Balladyna” w reżyserii Agnieszki Olsten – to nowe propozycje Festiwalu Polska w IMCE.

Jesienną odsłonę festiwalu rozpocznie 12 i 13 października przedstawienie „Wysocki. Powrót do ZSSR” z kreacją Edwarda Linde-Lubaszenko. Muzyczny spektakl Piotra Siekluckiego z jego udziałem, oparty jest na songach Włodzimierza Wysockiego. To wstrząsająca historia jednej z największych postaci rosyjskiej kultury lat 60 i 70. W oparach alkoholu, przy dźwiękach kolejnych flaszek, płyną ze sceny ballady tragicznie zmarłego barda.

27 i 28 listopada obejrzeć będzie można „Ślub” Witolda Gombrowicza w interpretacji Anny Augustynowicz. Wybitna reżyserka otrzymała za tę koprodukcję Teatru Współczesnego w Szczecinie i Teatru im. Kochanowskiego prestiżową Nagrodę im. Konrada Swinarskiego za najlepszy spektakl sezonu 2016/17. Kreujący Henryka Grzegorz Falkowski otrzymał Nagrodę im. Aleksandra Zelwerowicza za najlepszą rolę męską. Wcześniej spektakl zdobył Grand Prix 12. Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego w Radomiu. Otrzymał też nagrodę za reżyserię oraz dwie główne nagrody aktorskie – dla Grzegorza Falkowskiego za rolę Henryka i Arkadiusza Buszki za rolę Pijaka.

2 i 3 grudnia pokażemy oryginalną, muzyczną interpretację „Balladyny” Juliusza Słowackiego w reżyserii Agnieszki Olsten z wrocławskiego Capitolu.

Na finał 17 grudnia, jak zwykle, Narodowy Stary Teatr z Krakowa, tym razem ze spektaklem „Matka Ojciec Tunel Strachu” w reżyserii Wojciecha Klemma, cenionego polskiego reżysera, mieszkającego w Berlinie. Błażej Peszek gra męża swojej rzeczywistej żony Katarzyny Krzanowskiej, a ich ojciec i teść Jan Peszek wciela się w postać dziecka. Otrzymujemy przewrotny portret współczesnej rodziny, dający wiele do myślenia.

Bilety na spektakl „Wysocki” już w sprzedaży. Kolejne wkrótce.