FESTIWAL POLSKA W IMCE

OJCIEC MATKA TUNEL STRACHU.REŻ.WOJTEK KLEMM

NARODOWY STARY TEATR IM. HELENY MODRZEJEWSKIEJ W KRAKOWIE

teatr-imka

Bilety: I-IV rząd-100zł; V-XI rząd-80zł;

Obsada:

FESTIWAL POLSKA W IMCE. NIECODZIENNY FESTIWAL TEATRALNY 2017

 

 

TERMINY SPEKTAKLU: 17 GRUDNIA 2017 R. GODZ. 15:00 i 18:00

 

„OJCIEC MATKA TUNEL STRACHU” REŻ.WOJTEK KLEMM

NARODOWY STARY TEATR IM. HELENY MODRZEJEWSKIEJ W KRAKOWIE

 

PRZEKŁAD: IWONA NOWACKA

REŻYSERIA I SCENOGRAFIA: WOJTEK KLEMM                        
KOSTIUMY: JULIA KORNACKA                      
MUZYKA: DOMINIK STRYCHARSKI             
INSPICJENTKA: SUFLERKA EWA WRZEŚNIAK                             

 

OBSADA:
KATARZYNA KRZANOWSKA
BŁAŻEJ PESZEK
JAN PESZEK

 

 

CZAS TRWANIA SPEKTAKLU: 55 MIN.

PREMIERA: 22 MAJA 2015 R.

 

 

Tytułowy „Tunel Strachu” przywołuje znaną z wesołego miasteczka rozrywkę z dreszczykiem; ale stanowi też określenie sytuacji (pułapki?); w którą wpada każda para wraz z pojawieniem się na świecie dziecka. „Czasami moi rodzice mnie męczą. Znam ich już od kilku lat; wymiana poglądów rozpala ich zawsze w tym samym miejscu. Zanim się pojawiłem musieli być piękną parą. Są zdjęcia; na których wyglądają na beztroskich. Z początku myślałem; że są stworzeni tylko dla mnie. Są jedynymi rodzicami; jakich będę miał…” – mówi syn Otto w sztuce Heckmannsa. Nie bez znaczenia jest tu fakt; iż reżyser obsadził rodzinę Peszków w dość nieoczywistej konfiguracji. Błażej Peszek gra męża swojej autentycznej żony Katarzyny Krzanowskiej; a ich ojciec i teść; Jan Peszek wciela się w postać dziecka. Dzięki temu przedstawienie wznosi się na jeszcze wyższy poziom metafory; a problemy rodzicielskie zapętlają się w międzypokoleniowym kontredansie – pisała Magda Huzarska-Szumiec w „Gazecie Krakowskiej”. Potrzeba prawdziwego mistrzostwa; aby tak lekko i atrakcyjnie mówić o często traumatycznych sprawach.

Pomysł obsadzenia prawdziwej aktorskiej rodziny w odwróconych rolach (…) znakomicie się sprawdza. Korzystanie z rozmaitych figur buduje umowność działań – tak jak w sennym rytuale rzucania się na pufy. Dominik Strychalski współtworzy akcję; kreując muzykę na rozmaitych zabawkach. Dźwięki zapętlają się; wzajemnie napędzają; a nawet katalizują – to chaos; to awanturę. Nie jest to spektakl dla tych; którzy nie znoszą ironii i złośliwości. Posługując się słowami Ojca: „On nam nie wierzy; że jesteśmy szczęśliwi”.
Gabriela Cagiel; „Gazeta Wyborcza”

 

Przekład sztuki powstał w ramach programu „Stypendia twórcze 2012” Stowarzyszenia Willa Decjusza i Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej.

 

FESTIWAL POLSKA W IMCE. NIECODZIENNY FESTIWAL TEATRALNY JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY

 

 

 

FESTIWAL POLSKA W IMCE. NIECODZIENNY FESTIWAL TEATRALNY DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO