REŻ. MIKOŁAJ GRABOWSKI

NOC WALPURGII

teatr-imka

Wybierz datę przedstawienia:

Spektakl inspirowany dramatem "Kto się boi Virginii Woolf?" Edwarda Albee'ego.

Twórcy:
reżyseria: Mikołaj Grabowski
scenografia: Katarzyna Kornelia Kowalczyk
światło: Michał Grabowski
producent: Tomasz Karolak
koordynacja prac artystycznych: Marzena Wasyluk 

-- 

BIELSKA. BOCZARSKA. GRABOWSKI. KAROLAK.
MIŁOŚĆ. PIENIĄDZE. NIENAWIŚĆ. TĘSKNOTA.

Wybitni aktorzy - pary w teatrze i przyjaciele w życiu. W scenicznej historii, pełnej nawiązań do prywatności - na pograniczu intymności, opowiadają o wielkich emocjach, marzeniach i niespełnieniach. O zależności od życiowych partnerów i ich pieniędzy. O odejściach. I powrotach. O tęsknocie za macierzyństwem. I o strachu przed odpowiedzialnością. Co czują?

Recenzje:

Jak się okazuje, wcale nie tak trudno zrobić pierwszorzędny spektakl. Wystarczy dobry tekst, sprawny reżyser, no i jeszcze znakomici aktorzy. Wszystko to do obejrzenia na deskach stołecznej IMKI, która jest teatrem prywatnym, ale z bardzo ambitnym i różnorodnym repertuarem. Mówiąc w największym skrócie, oglądamy na scenie psychodramę z udziałem dwóch małżeństw ze sfer uczelnianych. (…) Ale nie jest to tylko mecz pomiędzy dwoma małżeństwami, ponieważ z czasem ujawniają się kolejne pretensje (a nawet głęboko skrywane dotychczas tajemnice) pomiędzy małżonkami. Mówiąc językiem sportowym, w tym turnieju każdy gra z każdym, a żaden z uczestników nie ma zamiaru przestrzegać zasad fair play. To już nie jest zdejmowanie masek, tu maski są brutalnie zrywane, a to musi bardzo boleć. Na scenie z minimalistyczną scenografią najważniejsi są wykonawcy: czworo solistów, którzy potrafią grać zespołowo. Prawdziwy koncert gry aktorskiej – to komplement często nadużywany, ale w odniesieniu do spektaklu w IMCE jak najbardziej zasłużony.
Zdzisław Pietrasik, POLITYKA

Bielska z nieposkromioną energią gra kobietę twardą, choć wewnętrznie przerażoną. Wzmaga agresję psychiczną wobec George'a, z celowo smakowanym cynizmem dąży do bezwzględnego panowania nad człowiekiem kochanym i znienawidzonym. Jej pozorny triumf w walce (do niej należy pierwsza runda - "upokorzyć pana domu") już z daleka wygląda na trudno skrywaną rozpacz. George powściąga emocje i przyjmuje ciosy. Kiedy jednak wybuchnie, stanie się niebezpieczny. Zrazu robi wrażenie przegranego, ale to on będzie reżyserem tego spektaklu, do niego należeć będzie druga runda ("dosolić gościom") i wyprowadzenie ostatniego ciosu w trzeciej ("dobrać się do pani domu"). Przy tych dwojgu para gości odgrywa role świadków i instrumentów odwetu. (…) Na trzylecie działalności IMKA Karolaka sprawiła sobie najlepszy prezent - dojrzały spektakl z przejmującymi postaciami i napięciem, które udziela się publiczności. Wiadomości o śmierci teatru dramatycznego najwyraźniej były przesadzone.
"Gra o wszystko",  Tomasz Miłkowski, Przegląd nr 11/11.03

Mocne dialogi i doskonała obsada kultowego dramatu Edwarda Albeego zapowiadają emocje, przed którymi trudno będzie się obronić. Na scenie zmierzą się dwa pokolenia aktorskie: Magdalena Boczarska i Tomasz Karolak oraz Iwona Bielska i Mikołaj Grabowski, który jest również reżyserem tego spektaklu. 
Polskie Radio Dwójka